Moja lista

Do zapłaty: PLN Przejdź do zapytania

Blog

Czym jest branding odzieżowy i jaką rolę pełni?

adobestock-121466192.jpeg

Aby wypracować stabilną pozycję firmy na rynku, należy postawić na kilka istotnych elementów. Zalicza się do nich między innymi branding odzieżowy, czyli znakowanie odzieży. Jest to sposób na skuteczną identyfikację wizualną marki, która w sposób bezpośredni przekłada się na uzyskanie stabilnej pozycji na rynku. Okazuje się, że znakowanie odzieży nie pociąga za sobą zbyt dużych kosztów, a jednocześnie przynosi szereg korzyści. Wszechstronnie oddziałuje na środowisko, w którym osadzona jest firma. Tyczy się to nie tylko klientów, ale również pracowników. Na czym polega branding odzieżowy i co zyskamy, decydując się na niego?

 

Co to jest branding odzieżowy?

Mówią o brandingu, warto zacząć od identyfikacji wizualnej marki. Aby firma mogła zadbać o własny branding, musi zacząć od stworzenia własnego logo oraz logotypu. Niezbędne jest także wybranie barw firmowych. Należy przy tym pamiętać, że niezbędna jest spójność wizualna. Wszystkie elementy muszą zostać profesjonalnie opracowane. Bardzo ważne jest, aby w ich stosowaniu wykazywać się konsekwencją. Tyczy się to zarówno materiałów o charakterze reklamowym, jak i tych, które mają charakter użytkowy. Branding można najprościej określić jako stworzenie, a następnie utrwalenie w świadomości klientów konkretnego wizerunku marki. Branding odzieżowy uważany jest za jeden z najbardziej skutecznych.

 

Zalety brandingu odzieżowego – co zyskamy, decydując się na branding odzieżowy?

Zastanawiając się jak przyciągnąć uwagę klientów, należy pamiętać, że branding sprawdza się w tej roli naprawdę dobrze. Marka, która postawiła na identyfikację wizualną i zadbała o to, aby wykorzystywać ją naprawdę konsekwentnie, zyskuje spójność pod względem wizualnym, co z punktu widzenia marketingowego jest ogromną korzyścią. Sprawia to, że klienci kojarzą daną firmę, łatwiej ją zapamiętują, a także bez większych problemów zaczynają odróżniać od konkurencyjnych firm działających w tej samej branży. Jest to więc budowanie świadomości marki, która ma ogromne znaczenie na każdym etapie działalności. Nie należy tego lekceważyć zarówno na samym początku tworzenia firmy, jak i wtedy, kiedy udało się ugruntować jej pozycję na rynku.

 

Jak znakowanie odzieży przekłada się na promowanie firmy?

Branding odzieżowy to świetny sposób na nienachalną reklamę firmy. Najlepszym tego przykładem jest odzież robocza, na której bardzo często decydujemy się umieścić znaki firmowe. Są to ubrania, po które pracownicy sięgają podczas wykonywania swojej pracy. Tym samym są chodzącą reklamą firmy. Emblematy firmowe znajdujące się na odzieży firmowej sprawiają, że taka firma postrzegana jest przez klientów jako bardziej profesjonalna. Co ważne, efekt ten pojawia się bez względu na to, czy klienci ci posiadają jakąś wiedzę na temat marketingu, czy też nie. Firma, która zadbała o spójną identyfikację wizualną i zdecydowała się postawić na branding odzieżowy, zdecydowanie łatwiej zdobędzie zaufanie tych, do których kieruje swoje usługi. Jest to niewątpliwa korzyść.

 

Na jakie znakowanie odzieży postawić?

Warto pamiętać, że branding odzieżowy będzie skuteczny tylko wówczas, gdy znakowanie zostanie wykonane prawidłowo. Dlatego tak ważny jest dobór odpowiedniej techniki. Obecnie zastosować można między innymi:

Każda z tych metod ma swoje zalety. W przypadku osób szukających znakowania najbardziej ekskluzywnego najlepszym wyborem jest haft komputerowy. Jest to znakowanie niezwykle trwałe, które doskonale znosi działanie zarówno wilgoci, jak i promieni słonecznych. Naniesione motywy nie rozciągają się, nie bledną, nawet bardzo długo po wykonaniu prezentują się świetnie. Z kolei sitodruk to najstarsza metoda znakowania, która nadal cieszy się ogromną popularnością. Jest naprawdę tania, co sprawia, że wykorzystanie jej do znakowania odzieży nie generuje niepotrzebnie zbyt dużych kosztów.

 

Co brać pod uwagę, wybierając wykonawcę brandingu odzieżowego?

Stawiając na znakowanie odzieży, należy postawić na naprawdę dobrego wykonawcę. Istotna jest jakość samych ubrań. Nie mogą one się rozciągać i tracić swojego kształtu. Ważne jest także to, aby były naprawdę starannie wykończone. Jakość odzieży noszącej znaki firmowe utożsamiana jest bowiem przez klientów z jakością świadczonych usług bądź oferowanych produktów. Również wykonanie samego znakowania musi być perfekcyjne. Dlatego rozsądnie jest postawić na usługi doświadczonej i cieszącej się doskonałą opinią firmy, która doskonale zna się na tym, czego wykonania się podejmuje.

12-02-2022